بهترین هاست وردپرس و بهترین شرکت های هاستینگ ایران

انتخاب هاست همیشه دغدغه و مشکل اصلی تمام ما وبمستر‌ها بوده. اگر بخواهیم یک سایت قوی و پرسرعت (و البته امن) راه‌اندازی کنیم، کدام هاست ایرانی برای ما مناسب‌تر است. طبیعتا هاستینگ‌های خارجی بسیار زیادی داریم اما به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانیم خدمات این شرکت‌ها را دریافت کنیم. از طرفی بسیاری از ما دوست داریم سایت‌مان روی سرور‌های داخلی میزبانی شود. قبلا رضا راد در پادکست جنگ روانی وبمستر‌ها بصورت مختصر درباره متد‌های میزبانی سایت در ایران و خارج از ایران توضیح داد اما حالا می‌خواهیم ببینیم بهترین هاست برای وردپرس کدام است و شرکت‌های هاستینگ ایرانی را با هم مقایسه کنیم.

نکته: امیدواریم شرکت‌های هاستینگ به‌جای دلخور شدن از ما، به‌فکر بهبود خدمات خود باشند. ???? این مقایسه، نتیجه ۷ سال تجربه ما و مشتریان ما در زمینه میزبانی سایت‌های وردپرس در ایران است.

نکته ۲: این مقاله، رپورتاژ آگهی یا تبلیغات نیست و صرفا برای اطلاع شما عزیزان از عملکرد شرکت‌های مختلف ایرانی و انتخاب بهترین هاست وردپرس تهیه شده.

بهترین هاست وردپرس

قبل از هر چیز، اجازه دهید شما را با برخی از اصلاحات آشنا کنیم:

هاست داخلی: منظور از هاست داخلی، میزبانی سایت شما در داخل ایران و در دیتاسنتر‌های ایرانی است.

هاست خارجی: منظور از هاست خارجی، میزبانی سایت شما در خارج از ایران و دیتاسنتر‌های معتبر خارجی است.

هاست ضد تحریم: منظور از هاست ضد تحریم، هاست داخلی است که برای مقابله با تحریم‌های خارجی از سیستم ضد تحریم استفاده می‌کند. یعنی می‌توانید بدون مشکل از سرویس‌های تحریم شده استفاده کنید.

سی پنل و دایرکت ادمین: کنترل‌پنل‌هایی هستند که به شما اجازه مدیریت سایت‌تان را می‌دهدند. اگر بخواهیم بگوییم سی‌پنل بهتر است یا دایرکت‌ادمین باید گفت سی پنل بهتر است. اما هاستینگ‌های ایرانی که از سی‌پنل استفاده می‌کنند کمی مشکوک هستند. ???? یعنی سی‌پنل را دور زده‌اند! چون سی‌پنل ایران را تحریم کرده.

مقایسه هاستینگ‌های ایرانی

متاسفانه عادت اکثر ما انسان‌ها، تصمیم‌گیری بر اساس تفکرات شخصی و احساسات است. اما باید با استفاده از شاخص‌های دقیق تصمیم‌گیری کنیم. پس بیایید در این مقاله به جای اینکه بگوییم این شرکت گل‌و‌بلبل است و این شرکت اصلا خوب نیست، بر اساس KPI‌های دقیق عملکرد شرکت‌های مختلف را بررسی کنیم. سپس تصمیم با شماست که از کدام شرکت استفاده کنید و ببینید بهترین هاست ایرانی کدام است.

ما در این مقایسه، شاخص‌های سرعت، پشتیبانی، منابع سخت‌افزاری، قیمت و امنیت را در نظر می‌گیریم. مابقی شاخصه‌ها در جدولی که در انتهای مقاله قرار خواهیم داد، در اختیار شماست.

لیمو هاست

بهترین هاست وردپرس
لیمو هاست

لیموهاست آمده تا فاصله بین کیفیت خدمات میزبانی در ایران را به استانداردهای اروپا و آمریکا نزدیک کند. بنیانگذاران لیمو هاست که از با سابقه‌ترین مدیران کمپانی‌های هاستینگ ایران و جهان هستند، با طراحی یک تجربه میزبانی متفاوت توانسته‌اند در مدتی کوتاه، توجه وبمستران و برنامه نویسان حرفه‌ای را جلب کنند.

لیموهاست را می‌توان از جنبه‌های زیر با سایر هاستینگ‌ها مقایسه کرد:

سرعت و آپ تایم لیموهاست

سرعت لود و درصد آپ تایم لیموهاست نسبت به میانگین بالاست و نتایج تست سرعت و آپ تایم در پلتفرم های معتبر نیز این موضوع را تایید میکنند. در این پلتفرم‌ها، رفتار کاربران شبیه‌سازی شده و بنچمارک ها بدون در نظر گرفتن حافظه پنهان (کش) سایت اندازه‌گیری می‌شود. جزئیات مرتبط با این پژوهش ها در سایت لیمو هاست منتشر شده است. 

سرعت بالای لود و ریسپانس در لیموهاست را نمی توان فقط  به سخت افزارها، هارد های NVMe و وب سرور لایت اسپید مرتبط دانست. بلکه معماری زیرساخت و همچنین تقسیم عادلانه منابع نیز نقش مهمی در آن دارد.

منابع سخت افزاری لیمو هاست

از آن‌جایی که ما با تیم لیمو هاست از ابتدای شروع کارشان در ارتباط بوده‌ایم و مشخصات کامل سخت‌افزاری لیمو هاست را بررسی کرده‌ایم، منابع سخت افزاری زیر توسط ما تایید می‌شوند:

Intel® Xeon® W-2145 Octa-Core Skylake W</p>
CPU-B: 19707
RAM: 256 GB DDR4 ECC
Drives: 14x 16 TB Enterprise HDD 7200 rpm, 2 x 3.84 TB Datacenter NVMe SSD
تصویری از سرور‌های استفاده شده توسط لیمو هاست
تصویری از سرور‌های استفاده شده توسط لیمو هاست

امنیت اطلاعات در لیمو هاست

لیموهاست در سرویس های هاست اختصاصی وردپرس و  هاست ووکامرس به طور روزانه از تمام فایل‌ها و دیتابیس سایت شما بک‌ اپ تهیه می‌کند و در فضای offsite  (فضایی غیر از دیتاسنتر اصلی) نگهداری می کند. 

طبق بررسی های میهن وردپرس، سیاست‌های «بازیابی فاجعه» در لیمو هاست خیلی محتاطانه پیاده شده و عملاً یک Mirror از اطلاعات حیاتی شما، در فضایی به نام «سایت پشتیبان داغ» (Hot Site)  نیز ذخیره می‌شود تا در صورت بروز سانحه و یا فجایع طبیعی، اطلاعات شما از گزند آسیب‌ها مصون بماند.

نقطه ضعف: درهاست‌های اقتصادی، با وجود بکاپ گیری های روزانه از دیتابیس، از فایل‌ها به صورت هر دوروز یکبار بکاپ تهیه می‌شود. شاید بتوان این موضوع را به عنوان نقطه ضعف لیموهاست در نظر گرفت.

لیمو هاست مجهز به لایسنس اورجینال راهکار امنیتی Imunify360 است. این سرویس مجهز به هوش مصنوعی پیشرفته است و دائما قوانین امنیتی آن بروزرسانی می‌شود. Imunify360 ترافیک سرورها را به صورت منظم تجزیه تحلیل و با فیلترهای traffic scrubbing  ترافیک مجاز را از غیرمجاز جدا می‌کند و  جلوی حملات مخرب را می‌گیرد.  به عنوان مثال: وقتی چندین بار اطلاعات ورود به وردپرس شما اشتباه وارد شود، Imunify360 از دسترسی کاربر به سایت جلوگیری خواهد کرد. این یعنی امنیتی چندبرابری برای سایت شما.

همچنین در لیمو هاست با پیاده سازی شبکه های همپوشان (Overlay network)، اطلاعات حیاتی شما بر روی شبکه پایین دستی اینترنت ذخیره می‌شود که از طریق اینترنت تقریباً غیر قابل دسترس است.

پشتیبانی لیموهاست

پشتیبانی لیمو هاست
پشتیبانی لیمو هاست

میانگین زمان پاسخگویی در لیموهاست، ۵ دقیقه است. شاید مهمترین مزیت لیمو هاست همین باشد. لیموهاست با جذب یک تیم پشتیبانی ۵۰ نفره و پیاده سازی متدهای علمی مدیریتی، توانسته در سه شیفت و به صورت تمام وقت درخواست‌های مشتریانش را با سرعتی قابل قبول پاسخگو باشد.

limoohost ticket
نمونه‌ای از تیکت ارسالی به لیمو هاست و پاسخگویی در عرض ۵ دقیقه

نقطه ضعف: طبق بررسی‌های ما، مقالات و ویدئوهای آموزشی روی بلاگ لیمو هاست، به اندازه کافی نبود و در مورد بعضی از مشکلات تکراری محتوایی تولید نشده بود. وجود آموزش‌های مناسب میتواند تا حد خوبی مشکلات کاربران را برطرف کند.

قیمت‌گذاری در لیمو هاست

شاید بتوان گفت که هاست اقتصادی لیمو ، مقرون به‌صرفه ترین روش برای خرید هاست در ایران است؛ اما از آن طرف، پلن‌های هاست ووکامرس لیمو در رده قیمت‌های پریمیوم بازار قرار می‌گیرد. با یک حساب سرانگشتی و با در نظر گرفتن نسبت منابع به قیمت، می‌توان گفت که هاست اختصاصی لیمو خریدی مقرون بصرفه و مطمئن است.

به طور کلی با توجه به تمامی شرایط بالا، لیموهاست از نظر ما بهترین هاست وردپرس در ایران هست. برای اطمینان بیشتر از این موضوع، چند وب‌سایت را جهت تست روی لیموهاست قرار دادیم و سایت معروف farzizadeh.ir که همیشه در دوره‌های آموزشی و مقالات رایگان سایت از آن استفاده می‌کنیم، اکنون روی لیموهاست قرار دارد. ????

خرید هاست مناسب وردپرس از لیمو هاست


هاستینگر – خارجی اما مناسب برای ایرانی‌ها

هاستینگر
هاستینگر

دومین شرکت هاستینگ در لیست بهترین شرکت‌های هاستینگ از نظر ما، هاستینگر هست. Hostinger یک شرکت با سابقه هست که از سال ۲۰۰۴ با نام تجاری Hosting Media در کشور لیتوانی شروع به‌کار کرد. جالب این‌جاست که شما می‌توانید با استفاده از درگاه پرداخت کریپتو (بیت‌کوین یا تتر یا …) از این شرکت هاست تهیه کنید. از آنجا که این شرکت در اروپا واقع شده، در حال حاضر هیچ تحریمی علیه ایران در نظر نگرفته و این فوق‌العاده هست.

قیمت هاستینگر

اگر پلان‌های سالیانه این شرکت هاستینگ را دریافت کنید، می‌توانید با قیمت‌های باورنکردنی فقط چند دلار در ماه، یک هاست مناسب برای وردپرس تهیه کنید. پس قیمت این شرکت تقریبا کمتر از شرکت‌های هاستینگ ایرانی هست.

کنترل پنل این شرکت

هاستینگر از کنترل پنل اختصاصی hPanel استفاده می‌کند. قبلا از این شرکت یک هاست برای Ertano.com تهیه کردیم و کنترل پنل هیچ مشکلی از نظر کارایی نداشت.

سرعت و آپتایم Hostinger

طبیعتا هاستینگر آپتایم بسیار خوبی دارد. دلیلش هم این هست که سرورها خارج از ایران نگه‌داری می‌شوند. پس از گزند مشکلات اینترنت در ایران در امان هست. اما خب این شرکت هاستینگ برای سایت‌های ایرانی که کاربران زیادی در داخل ایران دارند مناسب نیست. اگر قصد راه‌اندازی سایتی دارید که می‌خواهید از نظر سئو بسیار قوی باشد و همچنین کاربران زیادی خارج از ایران دارید، این شرکت هاستینگ مناسب شماست. در غیر اینصورت پیشنهاد می‌کنیم از اولین شرکت هاستینگ همین لیست استفاده کنید.

پشتیبانی هاستینگر

بارها و بارها با این شرکت برای حل مشکلات از طریق بخش پشتیبانی در ارتباط بودیم و هیچ مشکلی از نظر پشتیبانی دیده نشد. پشتیبانی مرتب و به موقع به سوالات شما پاسخ خواهد داد. همچنین بخش Help Center این شرکت هم بسیار فعال هست و به صورت پیشفرض به اکثر سوالات شما پاسخ داده است.

چطور دلاری پرداخت کنیم؟

کافیست پلن هاست مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس در صفحه پرداخت، روی گزینه Other ways to pay کلیک و در نهایت آیکون کریپتو را انتخاب کنید. حالا کافیست وارد درگاه پرداخت شده و پرداخت خود را با کیف پول کریپتویی‌تان انجام دهید.

خرید هاست خارجی با کریپتو
خرید هاست خارجی با کریپتو

راستی! با خرید هاست از هاستینگر، یک دامین رایگان نیز دریافت خواهید کرد.

هاستینگر ایران رو تحریم نکرده؟!

ما از بخش چت آنلاین این سایت ارتباط برقرار کردیم و در مورد تحریم‌های ایران پرسیدیم. از آنجا که اکثر شرکت‌های اروپایی تحریم خاصی علیه ایران وضع نکرده‌اند، ایران توسط هاستینگر تحریم نیست. اما پیشنهاد نمی‌کنیم که دامنه سایت خود را در این شرکت ثبت کنید. به دلیل متنی که در این سایت ذکر شده:

تحریم ایران توسط هاستینگر
تحریم ایران توسط هاستینگر

اما مشکلی از بابت خرید هاست از این شرکت وجود ندارد. البته همیشه از اطلاعات خود بک آپ داشته باشید. چون قوانین تحریم ایران همیشه یکسان نیست و ممکن هست هر لحظه تغییر کند.

خرید هاست از هاستینگر


ایران سرور

ایران‌سرور با ۲۰ سال تجربه و ۲۲۵ نیرو متخصص سهم بزرگی در میان شرکت‌های ارائه دهنده خدمات میزبانی وب دارد. این شرکت با ۹۸۱۳ سرور و بیش از ۱۷۴۰۰۰ مشتری، یکی از بهترین شرکت‌های هاستینگ در ایران هست.

ایران سرور
ایران سرور

از نظر سرعت می‌توان گفت ایران سرور سرعت بالایی دارد. از آنجایی که محل میزبانی سرویس‌های هاست وردپرس ایران سرور بصورت پیشفرض روی ایران قرار دارد، پس سرعت بالایی را در میزبانی سایت مشاهده خواهیم کرد. البته نمی‌توان شاخصی از سرعت هیچ‌کدام از هاستینگ‌ها ارائه داد چون میزان استفاده هر سایت از منابع سرور بسیار مهم است.

از نظر پشتیبانی، باید گفت بارها و بارها تیکت‌هایی را برای این شرکت ارسال کردیم.

این مطلب چند تا لایک داره؟ D:
محسن رحمانی
محسن رحمانی

سلام . من محسن رحمانی هستم ، دانش اموخته ی مهندسی کامپیوتر و مدیریت بازرگانی . علاقه مند و پژوهشگر در حوزه بیزنس های مبتنی بر تکنولوژی که دوره های اوراکل و برنامه نویسی جاوا را در کالج NIIT بنگلور هند گذرونده و مشغول تحقیق و مشاوره در حوزه E-commerce و Digital Marketing است . تلاش من دسترسی مخاطب به اطلاعات کافی و صحیح است .

مقاله‌ها: 8

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *