انواع موتور سیکلت

به خرید موتور سیکلت فکر می کنید؟ برای خرید به کمک نیاز دارید؟ این مقاله می تواند به هر سوالی که در این زمینه دارید پاسخ دهد. چه به دنبال خرید اولین موتور سیکلت خود باشید، چه یک موتورسوار با تجربه که به دنبال ارتقاء موتور سیکلت خود است، نکات زیادی در هنگام خرید موتورسیکلت وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. بسته به شرایط خود، باید موتورسیکلتی را انتخاب کنید که متناسب با سبک و بودجه شما باشد. جدا از سبک موتور سواری و نوع استفاده از موتور سیکلت، قیمت یکی از نکات مهمی است که باید به آن توجه کرد.

برای اینکه بفهمید کدام موتورسیکلت برای شما مناسب است، باید به نحوه استفاده از موتور سیکلت، تجربه و دلایل استفاده از آن فکر کنید. اول از همه، شما باید موتور سیکلتی را انتخاب کنید که مناسب شما و نیاز شما باشد. به طور کلی اکثر موتورها در یکی از این دسته بندی ها قرار می گیرند.

موتورسیکلت های معمولی (Standard)

این موتور سیکلت ها، موتور سیکلت های چند منظوره هستند. ویژگی اصلی آنها ثابت است و هیچ گونه لوازم جانبی وجود ندارند. این نوع موتورها برای افراد مبتدی و کسانی که قصد ندارند هزینه زیادی برای این کار صرف کنند مناسب هستند. اما نمی توان از آنها برای مسافت های طولانی استفاده کرد.

موتورهای کروزر(Cruisers)

هارلی دیویدسون یکی از پرطرفدارترین انواع آن است. این نوع موتورها دارای شرایط سواری خوب، سیستم تعلیق نرم و راحت و موتور وی‌توئین V-twin هستند. این موتورها عموماً برای افراد بلند قد مناسب هستند، زیرا وزن آنها نسبتاً زیاد است و این موضوع کمی حمل آنها را برای افراد عادی دشوار می کند. البته با اینکه موتورهای مناسبی هستن ولی مصرف سوخت آنها نیز بالاست.

موتورسیکلت‌های ویژه گردشگری (Touring)

این نوع موتورسیکلت برای سفرهای طولانی ساخته می شود و عموماً برای مسافرت های طولانی مناسب است اما برای سفرهای شهری و افرادی که می خواهند در هزینه خود صرفه جویی کنند مناسب نیست.

موتورهای مخصوص مسابقات موتورسواری (Sport)

این موتورها با هدف بالاترین سرعت ساخته می شوند و از این رو برای علاقه مندان به ماجراجویی مناسب هستند. این موتورها معمولاً دارای فلپ‌های پلاستیکی بزرگ برای بهبود آیرودینامیک و موقعیت سواری متمایل به جلو هستند. توجه داشته باشید که این نوع موتور برای افراد مبتدی مناسب نیست. پس مهم نیست که چقدر سرعت را دوست دارید، اگر مبتدی هستید، این موتورها را برای شروع موتورسواری خود انتخاب نکنید.

موتورهای دوال اسپرت(Dual-Sport)

معمولاًسبک وزن با تعلیق بالا و لاستیک‌های تهاجمی برای رانندگی در خارج از جاده. این موتور به دلیل بلند بودن ارتفاع صندلی بیشتر برای افراد قد بلند مناسب هستند.

این مطلب چند تا لایک داره؟ D:
مجید عابد
مجید عابد
مقاله‌ها: 12

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *