موتور سیکلت‌های پرفروش و محبوب در ایران

یکی از مهمترین نکاتی که باید هنگام خرید موتور سیکلت به آن توجه کنید، پرفروش بودن موتور سیکلت است. این نکته معمولا زمانی از اهمیت بیشتری برخوردار است که نیاز به خدمات پس از فروش یا لوازم یدکی موتور سیکلت داشته باشید. ضمنا همیشه باید این نکته را مد نظر داشته باشید که ممکن است به هر دلیل تمایل به فروش موتور سیکلت خود داشته باشید. با خرید موتور سیکلت‌های پرفروش، هنگام فروش موتور سیکلت، شما افت هزینه

در ادامه پرفروش‌ترین موتور سیکلت‌های ایران را باهم بررسی خواهیم کرد.

۱. طرح‌های هوندا ۱۲۵

همه کسانی که گواهینامه موتور سیکلت گرفته‌اند حتی برای تمرین نیازمند این بوده‌اند که با یک موتور سیکلت طرح هوندا تمرین کنند این موضوع بسیار شبیه تمرین رانندگی با خودروی پراید و پیکان است.

این موتور سیکلت علاوه بر اینکه قیمت مناسبی نسبت به سایر موتور سیکلت‌ها دارد، قطعات یدکی آن نیز به وفور در تمام شهرها موجود می‌باشد.

نسخه اصلی این موتور سیکلت‌ها توسط شرکت هوندا ژاپن تولید شده است ولی موتور سیکلت‌هایی که درحال حاضر در کشور وجود دارند معمولا در ایران و یا پاکستان تولید شده‌اند.

توجه داشته باشید که شرکت‌های زیادی انجین‌هایی با حجم بیشتر مانند ۱۵۰ و ۲۰۰ یا حتی ۲۵۰ سی سی را روی همان شاسی موتور سیکلت هوندا CG125 قرار داده اند.

۲. TVS Apache 180CC

موتور سیکلت‌های آپاچی مناسب افرادی است که علاوه بر اقتصادی بودن، به زیبایی موتور سیکلت اهمیت بیشتری می‌دهند.

انجین بکار رفته در موتور سیکلت‌های آپاچی ۱۸۰ حجمی برابر با ۱۷۷ سی سی، ۱ سیلندر و ۴ سوپاپ دارد. انجین این موتور سیکلت می‌تواند ۱۷ اسب بخار قدرت و ۱۵.۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

۳. طرح ویو

این موتور سیکلت‌ها به دلیل شباهت زیادی که با یکی از موتور سیکلت‌های شرکت ژاپنی هوندا به اسم موتور سیکلت ویو دارند، به طرح ویو معروف هستند.

این موتور سیکلت‌ها علاوه بر کوچک بودن و اینکه فضای کمی اشغال می‌کنند، موتور سیکلت‌های بسیار کم‌مصرفی نیز هستند.

این موتور سیکلت دارای یک انجین با حجم ۱۲۵ سی سی است که می تواند ۹ اسب بخار قدرت و ۱۰.۴ نیوتن متر گشتاور تولید کند، که برای انتقال این قدرت یک جعبه دنده ۴ سرعته با کلاج اتوماتیک دارد.

پرسش‌های رایج

محبوب‌ترین موتور سیکلت ایران چیست؟

محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین موتور سیکلت در ایران طی سال‌های اخیر موتور سیکلت‌های طرح هوندا ۱۲۵ می‌باشند.
بعد از آن موتورهای طرح کلیک از طرف‌داران زیادی برخوردار هستند.

مزیت خرید موتورهای پرفروش چیست؟

فروش آسان آن‌ها در صورت لزوم
تهیه آسان قطعات یدکی در صورت خرابی.
هر تعمیرکاری می‌تواند به سادگی آنها را تعمیر کند و نیاز به کارشناس‌های خبره مخصوص یک برند خاص ندارید.

موتور سیکلت‌های چینی بهتر هستند یا موتور سیکلت‌های هندی؟

شرکت‌های مختلف موتور سیکلت‌هایی با کیفیت‌های مختلفی تولید می‌کنند. کشور چین برعکس تعریفی که از محصولات چینی شده است، محصولات با کیفیت بالایی نیز تولید می‌کند که به کشورهای اروپایی صادر می‌شود. در این مورد می‌توان گفت که باتوجه به میزان هزینه‌ای که می‌کنید می‌توانید موتورهای باکیفیت‌تری تهیه کنید.

سریع‌ترین موتور سیکلت در ایران کدام است؟

موتور سیکلت کاوازاکی ZX-ninja 250cc (چهار سیلندر) در کلاس ریس، با نهایت سرعت بیش از ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت سریع‌ترین موتور سیکلت در ایران است.

5/5 - (1 امتیاز)
مجید عابد
مجید عابد
مقاله‌ها: 12

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *